טיולים בגליל התחתון

טיולים בגליל התחתון במשאית ספארי - תיירות זה לביא

יש אפשרויות רבות לטיולים בגליל התחתון ובהם: טיולי ג'יפים, רייזרים, איזיריידר, אופנים וכמובן טיולים רגליים.

ברוב האופציות הללו הקבוצה מחולקת לקבוצות קטנות. מה שמאבד את אפקט הביחד וההווי המשותף שכל כך חשוב בימי כיף וגיבוש של ארגונים וחברות.

בטיול ספארי כל הקבוצה נמצאת יחד בג'יפ ענק היכול להכיל שלושים איש בבת אחת וזה וואו. נוצר הווי משותף והזדמנות לחוויות משעשעות ומגבשות כאחד.

 

המסלול שאנחנו אוהבים לצאת אליו שוב ושוב ובכל פעם לגלות משהו חדש הוא יער לביא. ביער נמצא תצפית על מערכת ההגנה האווירית טל שמים. במסלול נפגוש את העבר הווה והעתיד בתא שטח אחד.

מערכת טל שמיים - תיירות זה לביא

בתמונה : התצפית על טל שמים

מסלול הטיול בגליל התחתון:

הסיור מתחיל מקיבוץ לביא ויוצא לכיוון הישוב גבעת אבני. בסמוך לגבעת אבני שוכן כפר נהר הירדן, שהוקם במטרה לתת מענה לילדים החולים במחלות כרוניות ובני משפחותיהם (ניתן לשלב גם סיור בכפר עצמו . במקום מתקיימים ימי נופש לכל המשפחה במשך השנה – בין מייסדי הכפר הקסום הזה אפשר למנות את השחקן חיים טופול ז"ל והשחקן פול נוימן.
מכל כיון יתגלה אליכם בדרך בלון הצ'פלין הגדול, בוודאי תרצו לגלות במה מדובר. ביציאה מכפר נהר הירדן ניסע לכיוון תצפית במרחק נגיעה מהבלון הגדול, מדובר במערכת ההגנה 'טל שמיים", כל המערכת מורכבת בתוך הבלון הענק.
משם ניכנס לתוך יער לביא, יער שמסתיר סודות והיסטוריה רבת שנים .נפגוש את הריסות הכפר הערבי לוביא שנהרס כולו בהוראת בן גוריון, חיות בר, מערות קבורה ועשרות בורות מים עתיקים.

נקודות עיקריות בטיול בגליל התחתון:

מערכת ההגנה האווירית 'טל שמיים':

מערכת גילוי והתרעה של מערך ההגנה האווירי של ישראל. המערכת מורכבת בתוך בלון ענק אותו ניתן לראות כמעט מכל כיוון באזורנו ונגיע להתרשם ממנו בנקודה הקרובה ביותר האפשרית.

הכפר הערבי לוביא:

כפר ערבי מתקופת קום המדינה בנוי על חרבות התיישבות יהודית עתיקה. תושבי הכפר עסקו בחקלאות ורעית צאן. בין חורבות הכפר נמצא שרידי חקלאות, טרסות, עצי פרי כמו שקד תאנה ועצי זית ששימשו להכנת שמן זית . בתקופת קום המדינה האוכלוסייה היהודית באזור סבלה רבות מהתנכלות מצד הכפר, לאחר מלחמת השחרור נהרס הכפר כליל בהוראת בן גוריון ותושביו עברו לאזור השומרון ולבנון.

הכפר לוביא בגליל התחתון - תיירות זה לביא

בתמונה- הכפר לוביא (לקוח ממפת אתרי מלחמת העצמאות)

מקורות השם לביא:

האם לביא קרוי על שם הכפר לוביא או אולי דווקא שמו קדום יותר ונגזר ממקורות יהודים קדומים המדברים על פונדק בשם לוי והכפר הערבי הוא זה ששימר את שמו.

 

החי והצומח של ארץ ישראל והגליל:

נשמע סקירה על חיות הבר בגליל מתקופת התנ"ך ועד היום.

 

הסיור מלווה במדריך (יתכנו שינוים בתוכן בהתאם לאופי המדריך) ומסתיים בקיבוץ לביא.

ניתן לשלב בדרך עצירה בה יחכה לנו לארוחת צהרים נפלאה, פודטארק מעשנת בשרים, פריסה מפנקת בשטח או ארוחת צהרים במלון לביא.

 

לפרטים נוספים ורעיונות לימי גיבוש וכיף צרו איתנו קשר.

שלחו הודעה לוואטסאפ: 053-2406216

 

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתעניינים בפעילות? יש לכם שאלות?
כתבו לנו ונחזור אליכם עם כל הפרטים

פתח שיחה בוואצאפ
צריכים עזרה?
היי
איך נוכל לעזור לכם?