מה זה ODT ולמה כדאי לשלב אותו ביום הגיבוש שלכם?

מה זה ODT ולמה כדאי לשלב אותו ביום הגיבוש שלכם?

ODT או Organizational Development and Training, מתייחסים לתחום פיתוח והגברת יכולות ארגוניות, אישיות וקבוצתיות דרך פרקטיות למידה חווייתיות (Experiential Learning) ופתרון בעיות. 

 

זהו תחום המתמקד בשיפור תהליכים ארגוניים, פיתוח מנהיגות, שיפור ביצועים וגיבוש צוותים באמצעות חוויות מעשיות, וניתן להשתמש בהן לשיפור יכולות ארגוניות הן לצוותים מעורבים של עובדים מנהלים והן למנהלים בלבד או לעובדים בלבד.

ב- ODT ניתן לשלב את האנשים והתהליכים השונים בארגון. דרך תהליכים אלו, ניתן לקיים ניתוח ושיפור של התהליכים הפנימיים, הקשרים האנושיים והיכולות הארגוניות בארגון.

 

למה כדאי לשלב פעילויות ODT ביום כיף וגיבוש?

פעילויות ODT ביום כיף וגיבוש יכולות להוביל לקידום ולשיפור היכולות הארגוניות והצוותיות של העובדים והמנהלים וזאת ללא תחושה של מבחן ובדיקה המייצרים אצל משתתפים לחץ וחששות. התחושה של המשתתפים היא שהפעילויות נעשו כדי לייצר גיבוש והם נהנים לפעול ביחד כדי להשיג מטרות, נהנים ולומדים על עצמם ועל המשתתפים האחרים וכך ניתן לראות בכל משתתף תכונות ויכולות שאולי לא נגלו לפני כן.

 

פעילות מים לימי גיבוש בגליל התחתון - תיירות זה לביא

 

השילוב בין הגיבוש החברתי ופעילויות הכיף לבין תהליכי הפיתוח והגיבוש הארגוניים יכול לספק את היתרונות הבאים:

  • שיפור תקשורת ויכולת עבודה צוותית: פעילויות ODT ביום כיף וגיבוש עוזרות לשפר את יכולת התקשורת בין העובדים ולחזק את תחושת החיבור. זה עשוי להביא לשיפור ביצועי הצוות וביכולתו לעבוד בצורה מותאמת ומתואמת יותר.
  • גיבוש צוותים: הפעילויות המשולבות של גיבוש קבוצתי ופיתוח אישי מצטרפות יחד ויכולות לסייע ליצירת צוותים יעילים ומתואמים. החוויות המשותפות מביאות לצמיחה של רגשות של שייכות וקשר חם בין החברים בצוות.
  • הצבת מנהיגות והמשך למידה: פעילויות ODT יכולות להיות מצוינות להצגת יכולות הובלה אצל המשתתפים ולהצגת מנהיגות במסגרת למידה חווייתית. הן יכולות לעזור לאנשים ללמוד מהפרטים סביבם ולפתח יכולות ניהול והובלה.
  • גישות חדשות לפתרון בעיות: דרך פעילויות ה-ODT, העובדים מובילים את עצמם לפתרון בעיות ולמידה משולבת באופן שמזכיר את המציאות היומיומית בארגון. זה עשוי לסייע להם לפתח את היכולת להתמודד עם בעיות ואתגרים מגוונים.
  • הגברת חשיבה יצירתית: פעילויות ODT יכולות לעורר חשיבה יצירתית ומחשבה חדה ומעמיקה, כאשר העובדים נדרשים לפתור בעיות מורכבות ולגייס את יכולות האבחון, הניתוח והיכולות היצירתיות שלהם בפתרון בעיות.
  • תחושה של משמעות, העצמה אישית ושייכות לארגון: כשעובדים משתתפים בצורה פעילה בתהליכי הפיתוח והגיבוש, הם מקבלים תחושה של משמעות. זה עשוי לשפר את התחושה של היכולת האישית והחשיבות האישית שלי לארגון ולצוות, להוסיף לתחושה שהם חלק מהארגון ושאחרים רואים את היכולות שלהם ואת תרומתם לארגון.

 

כשמשלבים פעילויות ODT ביום כיף וגיבוש, לא רק משפרים את היכולת הארגונית והצוותית של העובדים, אלא גם מייצרים חוויות חיוביות ומשותפות שישפרו את תחושת השייכות ויעלו את המוטיבציה שלהם.

מנהלות משאבי אנוש ומנהלים בחברות מדווחים לנו שלאחר ימי כיף וגיבוש, יש אווירה הרבה יותר טובה בארגון, רואים יותר שיתופי פעולה, אנשים מדווחים על תחושה אישית טובה יותר ואנו כמובן ממליצים להמשיך ולפעול בארגון עצמו באופן קבוע ולא רק בימי גיבוש וכיף, כדי לייצר את החיבור, את המשמעות והעצמה האישית והצוותית.

 

ODT לעובדים ולמנהלים - תיירות זה לביא

 

פעילויות ODT שאנו מציעים בתיירות זה לביא:

אנו מציעים מגוון פעילויות ODT שמשתלבות בשאר הפעילויות במהלך היום והן מתקיימות בטבע, בין נופים נפלאים בגליל התחתון.

אנו נבדוק איתכם את הצרכים והמטרות של הארגון ונציג את הפעילויות שיכולות להתאים להשגתם.

הפעילויות שאנו מציעים, שמות דגש על גיבוש ויצירת חוויה חיובית אצל כל המשתתפים ומהניסיון שלנו, כולם יוצאים עם תובנות ועם חיוך גדול ותחושה של חיבור וגיבוש.

 

מעוניינים בפרטים נוספים?

שלחו לנו הודעה בוואטסאפ לטלפון: 053-240-6216

או שלחו הודעה דרך הצור קשר ואנו נחזור אליכם בהקדם עם כל המידע.

 

 

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתעניינים בפעילות? יש לכם שאלות?
כתבו לנו ונחזור אליכם עם כל הפרטים

פתח שיחה בוואצאפ
צריכים עזרה?
היי
איך נוכל לעזור לכם?